علائم فشار خون بالا در برخی از افراد مشخص می شود و در اینجا نشانه های فشار خون بالا توضیح داده خواهد شد. از کجا بفهمیم فشار خون بالا داریم؟ یکی از راههای تشخیص فشار خون بالا اندازه گیری فشار خون با دستگاه است. در قسمت بعد به شما خواهیم گفت فشار خون بالا را چگونه پایین بیاوریم تا به سلامتی مان آسیبی وارد نشود.

 از کجا بفهمیم فشار خون بالا داریم

اگر نمی دانید که علائم فشار خون بالا چیست پس حتما از خود می پرسید از کجا بفهمیم فشار خون بالا داریم راههای متعددی برای تشخیص فشار خون بالا وجود دارد. ابتدا مهم است که فشار خون خود را به صورت منظم با دستگاه تست فشار خون بررسی کنید. اگر فشار خون بالا دارید احتمالا هیچ علامت یا نشانه ای از این بیماری را تجربه نمی کنید حتی اگر فشار خون بسیار بالا دارید. در موارد بسیار نادر و اگر فشار خون به سطح خطرناك برسد فرد ممکن است سردرد یا خونریزی بیش از حد عادی داشته باشد.

 اما در اکثر موارد علائم یا نشانه های فشار خون بالا وجود ندارد به همین دلیل است که فشار خون “قاتل خاموش” نامیده می شود. اگر فشار خون بالا برای مدت زمان طولانی ناشناخته باشد این وضعیت می تواند به قلب، رگ های خونی، کلیه ها و سایر قسمت های بدن شما آسیب برساند. بعضی از افراد، در معرض بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی یا نارسایی کلیه قرار می گیرند تا بفهمند که فشار خون بالا نیز دارند. با این حال، افراد مبتلا به فشار خون بالا بدون عارضه ممکن است علائمی را تجربه کنند که عبارتند از:

 

سردرد،
تاری دید،
سرگیجه،
تنگی نفس.
عواقب ناشی از فشار خون بالا به شدت و مدت زمان فشار و همچنین وضعیت پزشکی فرد مربوط می شود. فشار خون بالا می تواند قلب را تحت تاثیر قرار دهد:
تنگی نفس،
درد قفسه سینه،
حمله قلبی،

 فشار خون بالا می تواند عملکرد کلیه ها را کاهش دهد و منجر به احتباس مایع و تورم پاها و حتی نارسایی کلیه می شود. فشار خون بالا می تواند روی چشم تاثیر بگذارد باعث از بین رفتن دید می شود. فشار خون بالا می تواند به طور جدی بر گردش خون اثر و سبب درد در پاها در هنگام پیاده روی، پاهای سرد و سکته شود.

خوشبختانه، هنگامی که فشار خون بالا در اوایل تشخیص داده می شود تحت درمان قرار گرفته و مورد نظارت قرار می گیرد و می توان عواقب فشار خون بالا را از بین برد.


سبحان سلامتی فشار ,تواند ,کلیه ,بفهمیم ,تشخیص ,داریم ,بفهمیم فشار ,بالا داریم ,نارسایی کلیه ,بالا دارید ,بالا وجود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب اموزش و دانلود صمد ممد|بابک نهرین فیلم |سایت فیلم و سریال آموزشکده روانشناسی خودبیداری ☔رمان ماکانی بارون☔ 10 top site